"Dimana ada kolam, Disitu ada Kami" "Wherever the ponds are, There we will be"

"Dimana ada kolam, Disitu ada Kami" "Wherever the ponds are, There we will be"

Friday, November 14, 2008

Revenge Mission - Kolam Puchong Putra Perdana

Semalam, tanggal 13 Nov 2008, kami sekali lagi menziarahi kolam di Puchong Putra Perdana. Seperti biasa perjalanan dari PJ mengambil masa selama 30 minit, bertolak jam 9 mlm. . Suasana cantik, mood excellent. Merujuk kepada Casio Fishing Gear yang ada di tangan kami, malam ini "Full Moon", ikan tengah galak, tapi kat laut ler. Kat kolam, tak tau ler pulak!! Sebelum itu, elok aku ceritakan sejarah perkenalan team pemancing kota dengan dengan kolam ini. Suatu hari, team PK dalam perjalan pulang dari trip casting toman di Putrajaya. On the way balik teringat nak gi usha tasik kat puchong perdana. Tup..tup, ternmpak pula sebuah kolam yang agak cantik dari tepi jalan. Apa lagi, team PK berenti keta dan terus menapak ke kolam ini. Airnyer yang hijau kebiruan amat mengujakan. Hasilnya dapat beberapa ekor rohu dan tilapia. Tapi yang paling best, team PK berjaya menaikkan tongsan sisik kasar. Ikhlas cakap, nie baru kali pertama team PK berjaya dapatkan tongsan sisik kasar. Sebelum nie semua tongsan sisik halus. Apa bezanyer... sisik halus hanyir dan tidak melawan. Tatapi... sisik kasar xhanyir dan lawan baikk nyer... (end story)

Tepat jam 10 mlm, kami melabuhkan umpan dedak yang telah dibancuh khas menggunakan resepi yang boleh membuatkan ikan bercucuran air liur. Pada jam 11 baru terdapat sentapan dan drag Shimano Sidesteb Mae S.K menjerit. Seekor patin bersaiz 1kg dpt dinaikan. Seterusnya tarikan kedua juga pd Mae S.K, kali ini seekor Tongsan Sisik Kasar tewas dengan dedak istemewa kami.

Die Mache dengan Tongsan Sisik Kasar

Seterusnya, Die Mache pula melabuhkan seekor patin bersaiz sederhana (undisclosed information diatas sebab2 tertentu). Sekali lagi, Mae S.K menaikkan seekor lekoh yang bersaiz sederhana juga.

Mae SK sdg menjinakkan Lekoh

Kami pulang pada jam 3.00pg. Dengan hasil sebanyak 5 ekor shj. Takpe lain kali kita repeat lagi.




1 comment:

MyNurinShop said...

Mestilah ingat lg team ni.. mcm kenal je tuan kamera gambar head blog n pic angler 2 & 3 tu..nk kena caj royalti nihh..ha..ha..ha..

Nnti bila2 free dtg la jengok2 lg kt sini.. ikan2 kt sini dh rindu bangat ngan korang..hik..hik..hik.