"Dimana ada kolam, Disitu ada Kami" "Wherever the ponds are, There we will be"

"Dimana ada kolam, Disitu ada Kami" "Wherever the ponds are, There we will be"

Thursday, February 12, 2009

Pengumuman Ahli Baru Pemancing Kota

Di sini saya ingin mengambil peluang untuk mengumumkan penyertaan dua angler baru yang menyertai CityAnglers. Mereka Adalah Cikgu Kamal dan Nik-G. Biodata mereka adalah seperti dibawah.

1. Cikgu Kamal:
- Kemahiran: Balingan tidak berbelah bagi dan jarak dekat, membantu rakan lain dalam menaikkan dan memasukkan ikan ke dalam jaring.
-Pengalaman: Berdasarkan kata2 beliau, pengalaman selama 27 tahun dalam bidang pemancingan dan penangkapan ikan, yakni semenjak umur 6 tahun.
- Jentera: Reel Tica (double drag), Joran Cap ayam, Tali Sulam

2. Nik-G
- Kemahiran: Balingan yang pastinyer akan menguji kesabaran ikan dan lawan (perkatan bersilang telah di ganti) dan jarak dekat. Last minute nyer tangkapan kasik kat dier, sesuai dgn nama timangan iaitu G=Ganaz
- Pengalaman: 9 tahun lepas dah memancing di area dekat dgn Zoo Negara, sebelum itu banyak lagi pengalaman menarik beliau. Undisclosed information sbb dikhuatiri mengancam keselamatan dan ketenteraman awam
- Jentera: Impian utk membeli Tica. Sementara ini pakai yang biasa dulu. (Pembetulan: Skrg ini telah menggunakan Tica (double drag), 7 ball bearings - Hebat!.

Sekian sahaja pengenalan ahli baru CityAnglers. Kami mengharapkan lebih ramai angler yang ingin menyertai kami dan mengikuti setiap trip yang telah dijadualkan.

salam-Mae SK

3 comments:

Anonymous said...

sensasi sungguh pengenalan dr Tuan Aji ... Den tak terlibat dalam sesi pengenalan nieee ... wakakakaka

nak maklum untuk semua ahli : hari sabtu ini kita ada 2 pilihan satu ke Langat (Utz Ya) atau ke Semenyih (abe daud)..tungguuuu ..

Anonymous said...

manusia tidak sunyi dari kesilapan .... amin

Anonymous said...

amin...amin... (Makmun..saf no 2 dari kiri)